divendres, 2 de maig del 2014

Breacon Beacons

Aprofitant el pont de Maig, agafem un cotxe de lloguer per dirigir-nos cap a Gales, a unes 3 hores al oest de Guildford.

El Breacon Beacons és un parc Natural al sud de Gales, amb una gran quantitats de rutes per fer excursions. Aquí és on fan les pràctiques els soldats del SAS abans d'anar cap a Afganistan. Els deixen uns dies a la muntanya i no poden veure aigua.

Aquest és un que vem veure.

Al  2013 la van palmar 3 soldats.

"Soldier deaths: Third SAS training reservist dies"

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

El primer día fem una excursió sortint del parking on aparquem el cotxe. El nostre objectiu és pujar el Pen y Fan, punt més alt dels Breacons Beacons. Desde el parking seguim el Breacons Way i comencem a pujar fins que els núvols ens atrapen.

El núvol tapant el cim i un cop dintre, welcome to Cirith Úngol

Abans d'arribar al Pen y Fan, i ha un altre cim, el Corn Du. Amb la boira no veiem ve el camí per continuar i enganxem un altre camí que baixa en una altra direcció. Quan ens ubiquem tornem a desfer la baixada i pujem un altre cop al Corn Du per agafar el camí que toca cap al Pen y Fan.

A l'esquerra el camí cap al Corn Du. Un cop a dalt s'ha de girar a la dreta per anar a buscar el Pen y Fan.

A l'esquerra el cim del Corn Du i a la dreta la placa que hi a al cim del Pen y Fan.

Després de baixar del Pen y Fan, decidim fer una mica més de volta per la carena per veure una mica els cim desde un altre punt de vista.

i el track del recorregut.

La segona jornada la destinem principalment a fer una caminada seguin el "Four Falls Trail", una ruta circular que pasa per 4 salts d'aigua que hi ha en diferents punts del riu.

El recorregut està indicat amb fletxes vermelles i verdes, cap problema.

A mesura que anem baixant, ens trobem grups de gent que ve a fer barranquisme. L'aigua no és que estigui gaire calenta....

L'últim salt d'aigua té com un petit passadís per on es pot entrar just a sota del salt.

i el track del recorregut.

Moltes coses pendents encara als Brecon Becons:

- Fer alguna ruta més llarga.
- Fer alguna cursa.
- Agafar el tren que creua per les muntanyes.
- Excursions en bici
- ...

Al final ens hem endut moltes més experiències de les que inicialment esperàvem.