dissabte, 23 de novembre del 2013

Distància: 74 km
Desnivell positiu: 2740 m
Nº avituallaments: 5
Nº inscrits: 500, 449 prenen la sortida.
Cims: Sant Pere Màrtir, Puig Madrona, Turó de can Castellví, Turó de Valldaura, Turó de la Margarola
Preu: 51 € (no federats)

Apart de la Ultra, també hi ha la possibilitat de realitzar la Mitja Volta  43km i 1650 m de desnivell positiu. i la Popular de 21km amb 1000m de desnivell positiu.

Entrenament Previ:
L'entrenament per la ultra l'he dividit en dos parts.
Comencem a l'Agost tornant de la Carros de Foc, on hi ha 5 setmanetes on faig 3 tirades llargues per fer el reconeixement de parts de la cursa que no coneixia. Parem al Setembre per vacances i tornem a l'Octubre per rependre un altre cop els entrenaments i acabar de preparar el cos incorporant una mica de bici i alguna tirada llargueta més.

Setmana 1:    19 km, +  976 m
Setmana 2:    87 km, +2165 m (tirada 37 km)
Setmana 3:    74 km, +2525 m (tirada 21 km, pujada Puigmal)
Setmana 4:    78 km, +2255 m (tirada 25 km)
Setmana 5:    52 km, +1361 m (tirada 29 km)
Setmana 6-10:  Vacances (Pujada al Kilimanjaro)
Setmana 11:    27 km, +  499 m
Setmana 12:    94 km, +2450 m
Setmana 13:  103 km, +1293 m (Bici 50 km)
Setmana 14:    91 km, +1507 m (Tibidabo x2)
Setmana 15:  144 km, +4000 m (tirada 35 km, Margarola x3)
Setmana 16:  104 km, +1873 m (tirada 25 km, entreno flaix running)
Setmana 17:    62 km, +1456 m
Setmana 18:  120 km, +3703 m (74 de la cursa)

Aquí al mapa el recull de sortides superposades al track de la cursa.

En verd sortides de menys de 20 km
En groc tirades entre 20 km i 30 km
En taronja triades de més de 30 km

Logística:
Arriba el dia D. La sortida de la cursa estava programada a les 7 del matí, així que tocava matinar una miqueta per omplir el acabar d'omplir el dipòsit.

El material ja el tenia preparat des de la nit anterior així que calia fer la cagada matutina de rigor, vestir-me i sortir.

Em porta la Senda en cotxe com una campiona i porta la càmera per fer unes quantes fotos de la sortida. Arribem a Can Caralleu cap a les 6:15 i ens quedem al bar per refugiar-nos del fred (+3ºC).

Al poc temps la gent ja comença a enfilar cap a la sortida per fer el control de material, on comproven el material per sobre (manta tèrmica i barretes/gels retulats amb el nº de dorsal.

La Cursa:

La primera pujada per asfalt estira bastant el grup. Al arribar a la carretera de les Aigües ja s'intueix una mica el Sol a l'horitzó i la gent va apanat els frontals. Fot molta rasca però al arribar a Sant Pere Màrtir comença a bufar una mica de vent que fa que la sensació de fred augmenti. Barcelona comença a despertar i el Sol comença a sortir.

Fotos bastant penoses mogudes

El següent tram fins arribar al primer avituallament bastant còmode ja que és principalment baixada. Creuen per uns camps de conreu on els 3 cops que havia anat a entrenar m'havia acabat perdent.
Un cop passada la Creu d'Olorda continuem passant per la cimentera direcció al Papiol. Allà al segon avituallament hi ha un noi jovenet embolicat amb la manta tèrmica després d'haver-se torçat el turmell (foto de la dreta al fons).

La pujada al Puig Madrona no l'havia fet mai. No és gaire llarga però tampoc és fàcil de córrer així que vaig xino-xano. La baixada es una mica tècnica així que també anem fent sense arriscar.

Des d'aquí enfilem direcció Vallvidrera un altre cop, creuant varies urbanitzacions i amb la pujada a Castellví bastant dureta. Alguns corredors que porten pals els treuen però no té gaire dificultat.

Al pantà de Vallvidrera hi ha bastant ambient amb moltes famílies amb nens passant el matí. L'avituallament de Santa Maria de Vallvidrera bastant correcte.

Porto una samarreta de recanvi però prefereixo no canviar la que porto pel merder que comporta haver de treure el dorsal i possar-ho a la nova. Tampoc la tinc gaire suada però si que comença a fer pudor de la bona. Envio un parell de whatapps i surto d'aquí a les 12 aproximadament. Porto el ritme per acabar al voltant de 10 hores així que vaig tirant pensant en que la meva estimació inicial era bastant bona.

Els següents 20 km (del 38 al 58 aprox.) són bastant còmodes, de baixades i planejant pels camps de conreu de Cerdanyola. Em fico una mica la ràdio però a RAC1 estan entrevistant a Sergio Dalma i cada cop que obre la boca em donen ganes de potar i tirar-me muntanya avall així que tallo la ràdio rapidet.

Al arribar a Can Coll m'està esperant el Jorcho que vol acompanyar-me els últims kilòmetres.

No se si és per la pudor que faig a hores d'ara però no he trobat a cap corredor amb el que compartir més de 2 km seguits així que el Jorcho em va de conya per intentar passar l'estona xerrant una miqueta.

Amb el Jorcho faig tota la pujadeta fins a arribar a la Margarola. Només ens creuem amb 3 o 4 corredors que ens passen. El meu estat comença a ser equiparable a la pudor que faig. El Jorcho sempre davant meu per por a marejar-se de la peste. Aquesta zona és per on acostumo a entrenar així que tot és fa una mica més agradable. Al arribar al Turó d'en Cots ens fem una foto amb el Tibidabo i Barcelona de fons il·luminada pels últims rajos de Sol.

La baixada fins a Can Caralleu se'm fa molt dura perquè ja porto el genoll bastant cascadet. Ens creuem amb un parell de voluntaris que aguanten el fred com autèntics campions i arribem a la zona del poliesportiu tot just quan estant fent l'entrega de premis. Saludo al Guardi que està a la recta de meta i llestos.

Al final 10 hores 25 minuts i 55 segons, molt content per haver acabat el primer ultra i per veure el resultat de les hores i kilòmetres invertits en entrenaments.

La tornada amb el Guardi amb FFCC va ser bastant heavy, intentant que la gent no segués al costat.

I així van acabar els meus peus....

Fotos:

Aquí teniu les fotos que va fer la Senda amb  la càmara de la sortida i de Can Coll.

Fotos Sortida
Fotos Can Coll

Resum:

Temps: 10h 25' 55''
Distància: 73.5 km
Desnivell+: 2840
Posició total: 179
Posició categoria: 79

Y per acabar un video resum  molt currat de Sportvicius.