diumenge, 19 de juny del 2016

Nº avituallaments: 4
Nº inscrits: 113

Logística:

De viatge a California per visitar la familia busquem una cursa a prop de SF per poder passar uns dies a la muntanya. Hi ha unes quantes opcions a prop de la Bahia però decidim anar cap al llac Tahoe on hi ha un bon event a Squaw Valley, lloc de sortida de  la Western States. Hi ha tres disciplines diferents: KV, 26k i 52k. Decideixo fer la cursa de 26 perquè no vaig gaire preparat per fer la llarga i així puc acabar abans de l'hora de dinar. El recorregut de la llarga tampoc és molt millor ja que no explora zones noves i es recrea en repetir sectors en diferents sentits....

Entrenament:

Setmana 01: 107 Km (cursa NDW 81 km)
Setmana 02: 00 Km (recovery)
Setmana 03: 35 Km (màx 10 km)
Setmana 04: 08 Km (màx 8)
Setmana 05: 20 Km (màx 20 km)
Setmana Cursa: 42 Km (max 26 km)

Poca cosa específica per la cursa, bàsicament aprofitant l'entrenament que vaig fer per l'ultra deixant una setmana de recuperació.

La cursa:

Surto tranquil i sense pressa amb el grup del mig. La primera part del recorrecut és una pujada des de la vall 1900 fins a 2400 en 5 km, després un kilòmetre de baixadeta i 2.5 kms més de pujada fins arribar al punt més alt de la cursa, el Monument Ridge a 2657m.

El recorregut és molt pistero però hi ha zones amb neu que ho fan més divertit, sobretot a les baixades. Durant la pujada veig els corredors americans (Dakota Jones i Max King) de la cursa llarga que baixen cap a la vall a tota llet.

Des del punt més alt s'aprecia el llac Tahoe. Recordo haver llegit al primer llibre del Kilian que va estar per aquesta zona fent el record del Tahoe Rim Trail.

Els últims kilómetres de baixada per dintre d'un bosc s'agraeixen per no haver de rebre tota la solana.

Al final, entro amb el Ramon en braços i toquem l'esquella.

Fotos i Videos:

Nº avituallaments: 6
Nº inscrits: 213

Entrenament:

Setmana 01: 53 Km (màx 16 km)
Setmana 02: 45 Km (màx 18 km)
Setmana 03: 49 Km (màx 17 km)
Setmana 04: 52 Km (cursa G3 Fittuff 11 km)
Setmana 05: 58 Km (màx 22 km)
Setmana 06: 31 Km (max 12 km)
Setmana 07: 57 Km (màx 21 km + 747m)
Setmana 08: 57 Km  (màx 30 km + 515m)
Setmana 09: 25 Km
Setmana 10: 45 Km (màx 22 km +725m)
Setmana 11: 61 Km (cursa CTS Sussex Marathon)
Setmana 12: 26 Km
Setmana 13: 40 Km (màx 22 km)
Setmana 14: 0 Km (out of order)
Setmana 15: 40 Km (màx 14 km)
Setmana 16: 57 Km (màx 21 km)
Setmana 17: 48 Km (màx 16 km)
Setmana 18: 45 Km
Setmana 19: 100 Km (cursa NDW 50)

Logística:

Despertador a les 5 i sortida cap a l'estació de busos a les 5:30. Obviament el vus de les 5:45 a desaparescut del llistat pel que haig d'agafar un taxi cap a Farnham on és la sortida. Arribo dels primers, pillo dorsal i directe al polyclin a fer la prèvia.

Abans de la sortida parlo amb l'Andrew, company de feina de la Senda, que em comencta que vol baixar de les 9 hores. Jo li dic que la meva idea és baixar de 10 així que ens veiem tal qual comencem a córrer el perdré de vista.

La cursa:

La estrategia de la cursa era fer la primera par a aprox 6'/km i la segona part a 8'/km al ser una mica més dureta. D'aquesta manera podriem baixar de les 10 hores.

Surto a ritme mantingut fins al km 20. Aquesta part del recorregut la conec de fer els entrenos així que la passo bastant còmodament. A partir del km 30 començo a córrer en solitari ja i baig avançar progressivament a uns quants corredors. Passo pel CP3 al km 40 a en 4h i 5 minuts en posició 80.

A partir d'aquí començen les pujades i baixades. No sé per quina raó però la gent que tinc davant começa a patir i passo a bastant corredors entre el km 40 i 50. Passo pel checkpoint 4 en posició 59 i relativament en bon estat físic així que continuo podent córrer sense patir molt.

Les estones en solitari les passo escoltant els podcasts del programa de ràdio "Territorio Trail" on parlen entre moltes coses, d'un grup de corredors americans que fan servir marihuana en periodes d'entrenament amb la finalitat de millorar. Un article sobre aixó:  https://www.ultrarunning.com/featured/marijuana-and-ultrarunning-just-keep-digging/

Al final puc entrar triunfant a l'arribada després de 9 horetes i mitja de no parar.

Un parell d'entrepans de butifarra i dos cafés em fan recuperar forces.

Al bus de tornada noto els peus una mica inflats i una mica de molèsties a les ungles dels dits gros. Tot indica que el procés d'emancipació s'ha iniciat i que saltaran en les properes setmanes.

Temps:  9:36:44

Nº avituallaments: 4
Nº inscrits: 146

Logística:

Cap de setmana a Eastbourne, en aquesta habitació d'airbnb. Sortint divendres desde Guildford, pillem 2 trens i ens dos hores estem allà.
Dissabte taxi fins a la sortida i de tornada em porten una parella molt enrollada.

La cursa:

Els primers 10 km i els últims 10 passen pels penyasegats característics de l'est de Sussex anomenats "Seven Sisters".

El plantejament era mantenir un ritme moderat fins a la meitat de la cursa per poder aguantar bé la segona part, amb pujades una mica més llargues.

Aguanto bé els primers 10 km en 1h 2´, i mantinc el mateix ritme fins al km 20, passant en 2h 4´. A partir d'aquí comença una mica el patiment i arribo bastant fos al km 30.

Foto de organització

El últims 10 km anem variant entre caminar i córrer i al final apreto una mica per poder baixar de les 5h.

Al final millor temps del esperat però bastant rebentat.

Temps:  4:57:58

Nº avituallaments: 6
Nº inscrits: 66

Logística:

Sortim de Barcelona el Jorcho i jo, el diumenge a la tarda per poder sobar a Camprodon. La sortida de la cursa és a les 8 així que anirà bé per no haver de sortir a hores infernals. A camprodon están de festes i fan un correbars però en bici, el "Bici Crucis" que li diuen.

Arrivem a les 7 de la tarda i la gent ja va bastant feta caldo. Soprenentment algun valent a fet una etapa BCN-Camprodon amb una bici del "bicing". L'han tunnejar una miqueta perquè no canti tant. Parem a un bar a fer una mica de previa per poder encarar la cursa amb forces.

Al dia següentens llevem a les 6 per poder esmorçar a algun bar. Lamentablement tot està txapat així que ens menjem una barreta i a cascarla. Recollim la bosa del corredor amb el dorsal, un fuet i una mostra de galetes, que obrim i ens jalem. El dia està una mica tapat i esperem que al Costabona ens respeti la climatologia.

La cursa:

A la sortida, els pocs corredors que ens haviem apuntat a aquesta cursa. El preu era bastant bo però al ser la berbena de Sant Joan potser la gent s'ho va pensar.

Amb l'ajut dels pals comencem la pujadeta que surt de Camprodon, els primers kilómetres fins arribar al Puig Moscós estan bastant segmentats, hi ha troços on es pot córrer bé i d'altres on s'ha de caminar.

Un cop comencem a pujar el Costabona la cosa es posa una mica més dreta, ens creuem amb els primers corredors que ja estan baixant.

Les vistes de del cim del Costabona són bastant espectaculars, però no ens quedem gaire temps perquè volem arribar abans de que demontin el txiringuito de l'arribada. A la baixada trobem una clapa de neu que passem com podem.

A la baixada el Jorcho va tirant i jo agafo un ritme més suau que vaig bastant justet de forces.
Just havent baixat el Costabona, ve un troç bastant planet on es pot tornat a córrer fins que comença a pujar un altre cop per pujar al pic de les Agudes. Aquest troç és bastant incómode per la boira i perquè no para de pujar i baixar fins a arribar al pic.

A partir d'aquí, tot baixada fins al poble de Llanars. El descents es fa molt llarg però és anar fent. Al poble anem reseguint el riu fins a arribar a Camprodon i creuar la meta.

Al final content per haver pogut acabar sense gaires problemes al genoll. Ja feia casi 4 mesos que no feia cap cursa i era un bon test.

Temps:  5:12:48
Distància: 33 km
Desnivell+: 2100 m
Posició total: 50 de 66

PD: Al sorteig de premis ens toquen un parell de forfets per Vallter2000, olé!

diumenge, 11 de maig del 2014

Primeres sortides en bici

Els primers tests amb la bici serveixen per començar a conèixer diferents pobles dels voltants.

La primera sortida la faig dijous. Sortint cap a l'oest i sense haver preparat gaire la ruta, faig una volta per Godalming, intento després anar cap a Farnham però veient que la carretera està una mica chunga giro cap a Godalming i agafo la A248 cap a Albury. Allà vaig a para al Newlands Corner, amb unes bones vistes.

El "logo" dels Surrey Hills tallat a un tronc

La ruta de dijous acaba tornant a Guildford per Epsom Road després de baixar del merendero.

En total, uns 42 km en casi dues hores.

Per diumenge, planifico una ruta facileta sense haver d'anar buscant indicacions. La idea és baixar per la A3100 i enllaçar amb la A286 després de Milford.
Arribo a la A286 relativament ràpid ja que aquest troç inicial és bastant pla. El vent de SW bastant fort fa que no pugui anar gaire còmode.

Passat Grayswood comença una zona ondulant, que va pujant i baixant.  La zona és bastant boscosa i ara ja no fa tant vent.

Quan ja porto 1h 30 paro a fer un riu i faig mitja volta per tornar per on he vingut. El camí de tornada bastnat més còmode amb el vent una mica de cul.

En total uns 60 km en 3 hores. Ritme un pel més ràpid que la primera sortida i

dimecres, 7 de maig del 2014

Bici nova

Pues aquesta és la bici que m'he comprat per intentar fer una mica d'esport mentre la tendinitis del genoll s'en va.

Després de mirar bastant, vaig trobar-la per £249 a Halfords (ara ja l'han pujat +20) i em va semblar un preu bastant bo. La idea es fer-la servir per anar a treballar i anar fent sortides.

La bici és de la marca Carrera, i el model és el Zelos Limited Edition 2014, però tampoc tinc gaire idea.

Les especificacions:

• Tyres: Vee Rubber 700x23c Road Tyres
  • Wheelset: Double Wall alloy rims on QR Hubs
  • Finishing Kit: Carrera Branded

Intentaré anar fent alguna de les sortides que estan explicades  a aquesta web:

divendres, 2 de maig del 2014

Breacon Beacons

Aprofitant el pont de Maig, agafem un cotxe de lloguer per dirigir-nos cap a Gales, a unes 3 hores al oest de Guildford.

El Breacon Beacons és un parc Natural al sud de Gales, amb una gran quantitats de rutes per fer excursions. Aquí és on fan les pràctiques els soldats del SAS abans d'anar cap a Afganistan. Els deixen uns dies a la muntanya i no poden veure aigua.

Aquest és un que vem veure.

Al  2013 la van palmar 3 soldats.

"Soldier deaths: Third SAS training reservist dies"

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

El primer día fem una excursió sortint del parking on aparquem el cotxe. El nostre objectiu és pujar el Pen y Fan, punt més alt dels Breacons Beacons. Desde el parking seguim el Breacons Way i comencem a pujar fins que els núvols ens atrapen.

El núvol tapant el cim i un cop dintre, welcome to Cirith Úngol

Abans d'arribar al Pen y Fan, i ha un altre cim, el Corn Du. Amb la boira no veiem ve el camí per continuar i enganxem un altre camí que baixa en una altra direcció. Quan ens ubiquem tornem a desfer la baixada i pujem un altre cop al Corn Du per agafar el camí que toca cap al Pen y Fan.

A l'esquerra el camí cap al Corn Du. Un cop a dalt s'ha de girar a la dreta per anar a buscar el Pen y Fan.

A l'esquerra el cim del Corn Du i a la dreta la placa que hi a al cim del Pen y Fan.

Després de baixar del Pen y Fan, decidim fer una mica més de volta per la carena per veure una mica els cim desde un altre punt de vista.

i el track del recorregut.

La segona jornada la destinem principalment a fer una caminada seguin el "Four Falls Trail", una ruta circular que pasa per 4 salts d'aigua que hi ha en diferents punts del riu.

El recorregut està indicat amb fletxes vermelles i verdes, cap problema.

A mesura que anem baixant, ens trobem grups de gent que ve a fer barranquisme. L'aigua no és que estigui gaire calenta....

L'últim salt d'aigua té com un petit passadís per on es pot entrar just a sota del salt.

i el track del recorregut.

Moltes coses pendents encara als Brecon Becons:

- Fer alguna ruta més llarga.
- Fer alguna cursa.
- Agafar el tren que creua per les muntanyes.
- Excursions en bici
- ...

Al final ens hem endut moltes més experiències de les que inicialment esperàvem.